Hoe geautomatiseerde e-mailcampagnes u kunnen helpen klanten te behouden

Heel wat bedrijven zien emails of nieuwsbrieven tegenwoordig als een verouderde vorm van marketing; vol met smakeloze HTML-pictogrammen en spam. Gezien hoe krachtig social media marketing is geworden, hebben veel bedrijven ervoor gekozen om e-mail marketing helemaal te schrappen en in plaats daarvan hun inspanningen uitsluitend op Facebook en Instagram te concentreren. Maar e-mailmarketing is krachtiger dan […]

Wat is Google Panda?

Google Panda is geïntroduceerd om de hoeveelheid dunne inhoud van lage kwaliteit in organische zoekresultaten te verminderen en unieke, aantrekkelijke en hoogwaardige sites te belonen. Het werd aanvankelijk uitgebracht op 23 februari 2011 in de VS en wereldwijd op 12 augustus 2011. Sindsdien heeft Google bijna 30 Panda-updates uitgebracht. De eerste hit trof bijna 12 […]

Wat betekent de Google January 2020 Core Update voor jouw SEO?

Google rolt in Januari 2020 een nieuwe core update uit die zij simpelweg de ‘January 2020 Core Update’ hebben genoemd. Deze update is ook wel een zogeheten ‘broad core update’ wat betekent dat het alle zoekresultaten wereldwijd zal gaan beïnvloeden. Google publiceerde een paar maanden terug al een interessant stuk over de core updates die […]

Wat is Search Engine Optimization (SEO) ?

Zoekmachine optimalisatie, oftewel Search Engine Optimization (SEO) is een term die tegenwoordig veel wordt gebruikt in online marketing, maar voor de gemiddelde ondernemer kan het erg verwarrend zijn om te begrijpen wat het is en hoe het werkt. Met zoveel zoekresultaten over hoe u een online aanwezigheid kunt opbouwen, vraagt u zich misschien af hoe […]

Google komt met nofollow update

Google introduceerde in 2005 zijn NoFollow link attribuut, in een poging om link-gevulde spamming te bestrijden in “blogreacties, trackbacks en verwijzende lijsten”. Andere zoekmachines en sites volgden snel. Sinds die tijd is het SEO werkveld echter aanzienlijk geëvolueerd. Nu, 14 jaar later, neemt Google stappen om de tijd bij te houden … Op 10 september […]

Hoe ga je om met negatieve reviews?

Positieve Google-, Trustpilot en Yelp-beoordelingen beïnvloeden de Google-positie van jouw website. Maar Google verwijdert geen negatieve beoordelingen, ook al zijn ze duidelijk nep, tenzij het godslastering omvat. In dat geval kun je ze markeren en zal Google ze verwijderen.Yelp en Trustpilot doen dat ook niet. Daardoor kun je je als ondernemer vrij machteloos voelen. 92% […]